Mijn echte CV

social en digital marketing

Mijn echte CV

11 January, 2013 Blogpost Design Visual 0

Juni 2012 was ik bezig met het updaten van mijn CV. In Word. En ik merkte dat ik daar helemaal niks van mezelf in kwijt kon en vooral ook dat de uitstraling van dat Worddocumentje helemaal niks over mij zegt. Ja wel een opsomming van mijn werkende leven, maar niets visueels. Geen footprint. Niets dat mensen zouden denken: ahhhh nu ken in Anne-Marie! LinkedIn komt al iets meer in de buurt. Niet grafisch gezien, dat is ondanks de recente update nog steeds een draak, maar er staan in ieder geval nog referenties op, wat vinden anderen van mij?

Wat ik mis is een showcase van “mijn” werk en vooral een visuele interpretatie van wie AMD1510 in het echt is. Aan welke digitale projecten heb ik meegewerkt. Een soort google search result op een vanity search maar dan voor mij relevant en vooral sprekend weergegeven. About.me komt al meer in de buurt maar dat vind ik ook nog te beperkt. Mijn idee had ik al een keer besproken met hele slimme online jongens en we waren het er over eens: dit idee heeft potentie. Maar zoals alle goede ideeen, werden we ingehaald door de werkelijkheid. Re.vu is hier. Een hele leuke tool waar je je LinkedIn profiel kunt inlezen en een soort infographic krijgt van je CV.

Maar ook hier mis ik het een en ander. Ik mis het inlezen van andere sociale profielen zoals Facebook, Google +, Twitter, Instagram of Pinterest. Wat ik daar doe lijkt me ook relevant voor mijn CV, helemaal in mijn line of business.  Daarnaast is het grafisch uitgebreider, maar nog steeds beperkt. Ik mis hulp bij visualiseren wie je bent.  Het liefst zou ik mijn merkwaardes invullen en dat daar bijbehorende grafisch design bij wordt gegenereerd. Wat zou het mooi zijn als er een tool bestaat die dat voor je kan realiseren. Dus gelukkig. Er is nog werk aan de winkel.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *